Sometimes

Miracles do happen.
Är det inte så, att även om inget går som man tänkt sig så kan man ändå hitta någon sorts sinnesfrid.
Det verkar som om att vart jag än går, och vad som än händer, så finns tankarna där. Tankar som gör att man grubblar över allt, på tok för länge och på fel sätt. Vintern brukar vara den tid på året som grubblerierna är som värst.
Men är det inte ganska skönt att bara vara?
Att bara acceptera allt som det är och inte ifrågasätta. Att se ett ljus, även om det just för tillfället verkar ganska mörkt och att se något positivt i allt det negativa.
Jag är mycket väl medveten om att jag är arbetslös för tillfället. Jag är medveten om att mitt datorköp har gjort mig ganska pank, men just nu, så bryr jag mig inte för jag har fortfarande alla möjligheter i världen.
Jag behöver inte söka bekräftelse längre, jag behöver inte grunna över hur saker och ting kommer bli, även om jag fortfarande inte vet någonting, och inte har en aning om vad som kommer hända så accepterar jag det för vad det är och känner mig ganska befriad.
Jag vet att saker inte kommer bli som jag hoppas, and that's ok. Så småning om kommer saker lösa sig ändå! =) with, or without you.


Sometimes, I can hear you whisper me.
I can see your hand, reaching for mine, and I can feel the touch of your fingertips on my skin.
Sometimes, when the world has gone dark and quiet, your smile lights up the room. The room of  my heart.
You are, to me, all that which makes everything bad go away.
One thought in your direction and I feel the warmth within my heart, I blush when I think about the times we had and how happy they made me.
But still, when I look into those beautiful blue eyes of yours, I can see the sorrow ,and I can see right through you.
Sometimes, I think you understand that you can't hide from me, and I know that it scares you.
I can assure you that there's no need to be afraid, 'cause your secret is safe with me. I keep all of you in my heart, and I'm pretty sure I will never let you go completely. It would be too hard.
There's a reason why I met you, and that's probably the reason why I won't let you go.
I'm always going to be right here, waiting for you. Even if right here is on the other side of the world, I'll still be waiting.
There's no point in denying that you are extraordinary, or that that my heart belongs to you.
As it always will, you will always be in my dreams.



Kommentarer
Postat av: emmis

Hela julhelgen har jag spenderat hemma med familjen och ovriga slaktingar. I mellandagarna va det jobb som gallde och igar tog jag mig en lite soppingrunda pa kopcentret =) avslutade med en film pa bio =) Idag ska jag till San Francisco med nagra svenska tjejer - ingen aning om vad som vantar sa jag far ta det som det kommer! Vad hittar du pa sjalv da? Ha en underbar kvall och en bra start pa det nya aret! Gott nytt ar! puss

ps. tack for messet! jatteuppskattat! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback