När Juldagsmorgon glimmar..

Julmat.
Har ätit så mycket julmat de senaste dagarna och jag är så otroligt trött på det! Det är tur att det bara är jul en gång om året.
Lördagen började med sovmorgon och en ullareds resa, där jag som vanligt inte hittade någonting roligt, och tur var väl det. Det gäller att prioritera sina inköp nu när man blivit arbetslös.
Efter ullared bar det av till Göteborg och Peters syster där även hans andra syster, hennes pojkvän och deras dotter befann sig.
Så med åtta vuxna, 4 barn och ett till påväg blev det julmat och sen julklappsutdelning.. Det var så otroligt mysigt alltihop och så kul att se alla igen. :) Vi kom därifrån lite innan åtta och tänkte ta en liten tur till Jul på Liseberg, men självklart stängde de kl 8, så de enda lampor vi fick se var de man kunde se utifrån :/.. Lite surt, men så är det..
Gårdagen, julafton, spenderades hemma hos mina kära kusiner med hela min mors släkt, förutom mormor och morfar, Anton och Maria. Vi började med att se på Kalle-Anka, och konstigt nog så tyckte inte barnen att det var speciellt kul, utan det var nog mest vi vuxna som tittade. Inte särskilt konstigt eftersom jag och mina kusiner alltid tittade på det när vi var små, och självklart blir man alltid nostalgisk. Efter Kalle var det dags för julmat, återigen, och en liten julsnaps! Barnen som hunnit bli ganska så otåliga vid det här laget åt förståss ganska fort och tjatade på oss andra att vi skulle skynda oss, hela tiden..
Julklappsutdelningen kom såklart den också och alla blev nöjda och glada, även lilla My fick öppna sitt paket som vanligt :)
Den mest otippade julklappen jag fick var nog vattenpipan. Det hade jag aldrig kunnat räkna ut..
Annars var det det gamla vanliga.. Pengar, presentkort, smycken och parfym..

Överlag en väldigt lyckad jul, om man jämför med de andra.

Idag har vi varit hos mormor och morfar och tack och lov har hon alltid Sarma som komplement till Julmaten, vilket betyder att man kan skippa julmaten helt :)
Besöken var dock inte slut där utan självklart bar det av till Anton och Maria med, för att tacka för julklappen och fika lite smått..

Det är nästan så att jag har fått tillbaks julkänslan lite och tycker det är lite synd att det ska vara över så fort. Nu är det självklart Nyår nästa och en jäkla massa besök att klämma in där emellan.

Ikväll blir det utgång gott folk, och jag ska inte vara sämre än alla andra, så lugnt blir det då inte :)
Förhoppningsvis.

Återigen God Jul på er alla, och en fortsatt trevlig sådan. :)

Tjodilo!

Kommentarer
Postat av: emmis

Later som du haft en harlig jul trots allt =) Ha en superduperkvall ikvall och shaka lite at mig ocksa ;) pusspuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback